BESTYRELSEN/VEDTÆGTER

Bestyrelsen

Bestyrelsen i Væksthuset S/I er bredt sammensat af personer fra erhvervslivet samt personer indenfor Væksthusets fagområde, ligesom der altid er en medarbejderrepræsentant i bestyrelsen.

Ole Kamp
Bauer

Formand

Sandtoften 8
7100 Vejle
Mobil: +45 4026 2684
Mail: okb@tribits.dk

Ole er far til Emil som til daglig bor på Mistbænken.

Er oprindeligt uddannet revisor og bankmand forinden han for 30 år siden skiftede til IT branchen.

Heidi Hall Jørgensen

Medarbejderrepræsentant

Skolegade 6
6823 Ansager
Mobil: +45 5116 9551
Mail: hhj@vaksthuset.dk

Erik
Ancker

Bestyrelsesmedlem

Tirsbæksøvej 43
7120 Vejle Øst
Mobil: +45 4047 6947
Mail: erikancker@hotmail.com

Erik Ancker er far til Henriette som bor på Mistbænken.

Er pensionist og tidligere direktør for Teknik og Miljø i Haderslev Kommune.

Kurt
Rasmussen

Bestyrelsesmedlem

Kløvervænget 8
7323 Give
Mobil: +45 2611 6491
Mail: ku8@stofanet.dk

Kurt er tidligere mangeårig medarbejder på Mistbænken.
Gik på efterløn i 2016.

Vakant

Bestyrelsesmedlem

Vedtægter

Vedtægter for Væksthuset S/I
Etableret i henhold til lov om social service §107, §108 og §85.

§1
Institutionens navn er: Væksthuset S/I

Institutionen er stiftet af Rita Valentin Hansen.

Institutionen tegnes i dag af en bestyrelse, der er uafhængig af stifteren, og stifteren er ikke tillagt særlige rettigheder iflg. vedtægten.

§2
Institutionens hjemsted er Vejle kommune

§3
Væksthuset S/I' formål er, at yde socialpædagogisk støtte til borgere med fysiske eller psykiske funktionsnedsættelse efter loven om social service §107 og §108. Derudover ydes der særlig støtte til borgere uden for eget tilbud efter servicelovens §85.

Formålet søges opnået gennem etablering af et eller flere socialpædagogiske botilbud, men kan også opnås gennem andre foranstaltninger i henhold til gældende lovgivning omfattende målgruppen.

Væksthuset S/I kan til opfyldelse af sit formål erhverve fast ejendom.

Institutionens formål er almennyttigt/velgørende.

§4
Institutionens bestyrelse består af 5 medlemmer, som udpeges på følgende måde:

A. 1 medlem udpeges/vælges af og blandt de til enhver tid værende medarbejdere som er ansat af Institutionen Væksthuset.

B. 1 medlem udpeges ud fra det kriterium, at den pågældende besidder uddannelsesmæssigt eller erfaringsmæssigt kompetence indenfor det økonomiske/private erhvervsmæssige område.

C. 3 medlemmer udpeges ud fra det kriterium, at de pågældende besidder uddannelsesmæssigt eller erfaringsmæssigt kompetence indenfor det socialpædagogiske/undervisningsmæssige område.

Bestyrelsen er selvsupplerende.

§5
Bestyrelsen udpeges for 2 år ad gangen fra d. 1. januar til d. 31. december.
Måtte bestyrelsen ikke senest med udgangen af december måned, i et lige år, have valgt eller taget de fornødne initiativer til udpegningen af nye bestyrelsesmedlemmer, fortsætter den hidtidige bestyrelse i endnu en 2 års periode og så fremdeles. Afgår bestyrelsesmedlemmer midt i perioden, skal nye udpeges, indenfor et tidsrum på 90 dage, således at bestyrelsen altid består af 5 personer.

Genvalg/udpegning kan finde sted.

§6
Bestyrelsen konstituerer sig med en formand, en næstformand og en sekretær. Dette skal ske på det førstkommende bestyrelsesmøde, hvor bestyrelsen er beslutningsdygtig, efter den 1. januar i det år, hvor bestyrelsen er valgt/udpeget i henhold til §4.

§7
Bestyrelsen holder møde så ofte 2 medlemmer, revisor eller formanden ønsker dette, dog mindst 2 gange årligt. Mødet indkaldes skriftligt med 10 dages varsel. Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst 3 medlemmer er til stede jfr. dog §16 og §17. Bestyrelsen er også beslutningsdygtig, når samtlige medlemmer er til stede og enige i mødets afholdelse, uanset evt. misligholdelse af ovennævnte tidsfrist for indkaldelse.

§8
Afgørelser i bestyrelsen besluttes ved simpelt flertal, jfr. dog reglerne i §16 og §17 vedrørende opløsning, fundatsændringer og væsentlige beslutninger i øvrigt. Ved stemmelighed er formandens stemme afgørende.

§9
Bestyrelsen overvåger Institutionens drift og påser, at der udarbejdes budgetter og føres nøjagtige regnskaber, alt i overensstemmelse med lovgivningens regler herom. Bestyrelsen er ansvarlig for, at Institutionen drives i overensstemmelse med de meddelte godkendelser.

§10
Bestyrelsen ansætter en leder, der ansætter og afskediger det øvrige personale. Lederen samarbejder med bestyrelsen til opnåelse af institutionens formål. Lederen forestår kontakten mellem bestyrelsen og institutionen. Lederen har ansvaret for den daglige ledelse og driften af institutionen, herunder kontakten med tilsynsmyndigheden og de anbringende kommuner, pårørende og andre relevante samarbejdspartnere.

§11
Der føres protokol over forhandlingerne i bestyrelsen, hvori alle beslutninger indføres. Protokollen underskrives af de tilstedeværende bestyrelsesmedlemmer, senest ved næste bestyrelsesmøde.

§12
Institutionens regnskaber følger kalenderåret. De reviderede regnskaber for det foregående år fremlægges inden d. 1. maj hvert år. Bestyrelsen påser, at der føres nøjagtige regnskaber, som viser drifts-, anlægs-og etableringsudgifter samt formuebevægelser. De af bestyrelsen underskrevne regnskaber fremsendes til tilsynsmyndigheden til godkendelse. Regnskaberne, der skal udarbejdes i henhold til lovgivningen skal revideres af en af bestyrelsen valgt statsautoriseret eller registreret revisor. Bestyrelsen påser, at der udarbejdes budgetter for institutionens drift, og at budgetterne fremsendes til tilsynsmyndigheden til godkendelse, senest 3 måneder før budgetårets begyndelse. Institutionens bestyrelse er ikke pligtig til at anbringe Institutionens midler i et forvaltningsinstitut. Men bestyrelsen kan ansætte/indgå aftale med en administrator, som forestår anbringelse og administration af Institutionens økonomi, eller på baggrund af beslutning i bestyrelsen kan administratoren anbringe Institutionens midler.

§13
Bestyrelsen meddeler de nødvendige post-, giro- og bankfuldmagter til de personer, som forestår den daglige ledelse, og som bestyrelsen er berettiget til at meddele prokura til. Indkøb i overensstemmelse med den daglige drift, kan foretages af institutionens ledelse. Enkeltstående større dispositioner for et, af bestyrelsen, fastsat beløb efter nærmere forudgående skriftlig aftale,- foretages af bestyrelsesformanden og lederen i forening, eller af lederen og 2 medlemmer af bestyrelsen i forening. Fastsat beløbsstørrelse p.t. DKK 50.000,-

§14
Institutionens midler kan ikke anvendes af enkeltpersoner til private formål, ligesom et eventuelt driftsoverskud kun kan anvendes i overensstemmelse med Institutionens formålsparagraf, dog efter fradrag af rimelige henlæggelser til konsolidering.

§15
For Institutionens forpligtelser hæfter alene dens formue. Klausuler på gaver o.l. til Institutionen skal respekteres.

§16
Væsentlige beslutninger i institutionen vedrørende, såsom køb, salg og pantsætning af fast ejendom samt indgåelse og ophævelse af lejekontrakter træffes af bestyrelsen med 3/5 flertal.

§17
Ændring i nærværende vedtægter samt beslutning om opløsning af institutionen kan med 4/5 flertal besluttes af bestyrelsen på 2 af hinanden følgende møder med mindst 14 dages og højst 1 måneds mellemrum. Eventuel beslutning i henhold til nærværende paragraf skal godkendes af rette myndigheder. I tilfælde af institutionens opløsning skal dens eventuelle nettoformue anvendes til beslægtede formål, efter bestemmelse i bestyrelsen med 4/5 flertal med godkendelse fra tilsynsmyndigheden samt myndighederne.

Institutionens grundkapital udgør DKK 10.000,- (Skriver: Titusinde kroner).

Tiltrådt af bestyrelsen d. 17-08-2017
Share by: